fbpx

Vårt MMR Erbjudande

Digitalt Kaos vs Vacker Symfoni

MRR

Vi erbjuder alla våra kunder beprövade digitala recept samtidigt som vi är hungriga efter nyheter. Vi hjälper naturligtvis dej att välja vad som passar just ditt företag för att når maximalt resultatet utifrån befintlig budget. Och genom att påvisa försäljning ökar vi förhoppningsvis din digitala budget framöver. Här är mätning (OKR, KPI), skapa och uppföljning. Osäker på vad en digital growth byrå gör och hur kan de hjälpa ditt företag?

OKR | Digital Projekledning

Digitala projekt kan snabbt bli komplexa. Lägg där till att personer i organisationen och utanför ska samordnas.

För att leverera kvalité i våra produkt använder vi oss av metoden OKR (Objectives & Key Results). Metoden används av en rad kända företag så som Google, LinkedIn och Oracle. Ett ramverk som tar ner övergripande planering på ett fokuserat sätt. Och tydliggör vem som gör vad och till när, mätbara delmål.
Målgrupp | Personas

Att ha en tydlig bild av vilka nya kunder vi är ute efter underlättar. Speciellt i större team eller bolag.

Ibland ses arbetet med personas som en lyx och där slutprodukten snabbt arkiveras. För oss är personas ett viktigt redskap. Fokuserar bilden av kunderna och vilka behov de har i olika delar av kundresan. Ena interna avdelningar om hur kunden verkligen ser ut. Och spara din annonsbudget genom att enbart annonsera till rätt personer.
Digital infrastruktur

För att kunna på ett effektivt sätt kunna avgöra om vi är på rätt väg behövs en karta.

Mäter våra system rätt saker och på ett säkert sätt? Vi sätter upp Google Analytics, Google G4, Google Tag manager, Data Studio, BigQuery och algoritmer för analys m.m.

Efter de första stegen använder vi oss av följande trafikkällor för att hitta fler kunder.

Traffic | Facebook Instagram

Fortfarande en favoritplattform för att nå både B2C och B2B kunder.

Vi hjälper er sätta upp kampanjer, hitta rätt målgrupper och skapa annonser som engagerar era blivande kunder. Vi sätter upp Facebook pixel, skapa målgrupper från kundlistor och klonar för att öka spridningen ytterligare.
Traffic | SEO

Besökare från SEO är oftast den trafikkällan som konverterar bäst.

Allt fler företag förstår värdet av SEO trafik. Vilket har lett till en kapprustning. För att inte slösa bort sin budget behövs en anpassat strategi för att använda taktiska fördelar på bästa sätt. SEO strategien behöver anpassas efter bransch.
Traffic | Twitter

Twitter är en bra kanal för företag som vill nå ut till journalister och politiker.

Twitter är oftast en bortglömd trafikkälla för många företag. Något som kan öppna upp för billig och kvalitativ trafik.
Traffic | Google Search / Display

Google erbjuder annonsmöjligheter i Google Search eller i deras display nätverk.

Google Search här når vi besökare som aktivt söker efter produkter eller tjänster. Kunden är långt i sin kundresa och oftast nära ett beslut om köp. Display använder vi oftast för att locka tillbaka besökare för att slutföra påbörjade köp.
Traffic | Email Marketing

Email marketing har en rad fördelar. Inte minst rätten att nå personerna på email listan.

I början hade vi svårt att förklara för kunder att de inte ägde rätten till deras följare på sociala medier. Nu är det inte speciellt svårt att övertyga kunder om förträffligheten med en email lista. Ett bra sätt att kommunicera direkt till kunder.
Traffic | LinkedIn

LinkedIn är en bra start för B2B företag som vill bjuda in till ett digitalt event, så som webinar.

LinkedIn har betydligt dyrare priser på sina klick jämfört med andra plattformar. Kvalitén är högre vilket jämnar ut prisbilden. B2B är de företag som tjänar mest på att annonsera på LinkedIn. Även om vi har sett B2C företag med framgångsrika kampanjer.

Dags att förvandla besökare till kunder. Ett steg som många företag tar för givet. Våra produkter är så pass bra så bara vi når besökare kommer restan att flyta på automatiskt. Oftast krävs det en hel del arbetet för att nå dit.

Analys

För att kunna genomföra meningsfulla analyser som leder till aktiviteter behöver vi tillförlitlig data.

Datan kommer oftast från hemsidor, sociala media plattformar eller email-system. BigQuery skapar förutsättning för oss att börja analysera datan. Med hjälp av AI och ML kan vi snabbt arbeta oss igenom stora datamängder på kort tid.
LIFT

För att fungera som människor bygger vi vår vardag kring psykologiska och automatiska processer. Dessa genvägar skyddar våra hjärnor från att bli överbelastade.

LIFT är ett ramverk som skala ner budskap och layout till ett minimera. Syftet är att ta bort osäkerhet vid köp eller andra kontakt med företag.
PRODUKTER

Hur du paketerar eller prisätter erbjudande och produkter är oftast avgörande för försäljningen.

Med hjälp av behavioral economic hjälper vi företag med olika growth hacks att ta nästa steg i verksamheten. Vi använder oss av den senaste forskningen och testar ständigt nya sätt att lyfta fram erbjudanden på rätt sätt och i rätt miljö.